4.png

Lidmaatschap vernieuwen? Ga hier direct naar het inschrijfformulier!

 

ATS ‘Reloaded’

Wat is ATS ook alweer? In de afgelopen jaren zijn er geen symposia of jongerenweekenden meer georganiseerd. Na die lange afwezigheid moeten we ons bijna opnieuw voorstellen. In 2022 zijn we begonnen ATS in Nederland nieuw leven in te blazen. We nodigen je van harte uit daaraan deel te nemen.

We willen nu écht graag inhoudelijk aan de slag en ook jou erbij betrekken.

 

Heb je ook een verlangen naar diepere Bijbelstudie en voedzame geestelijke voeding? Ben je ook overtuigd van de hedendaagse zeggingskracht van de adventistische theologie? Wil je meehelpen om ATS Nederland opnieuw vorm te geven en nieuwe digitale middelen te gebruiken om bredere bekendheid te bieden aan Bijbelse, theologische en historische studies die de boodschap en missie van de Adventkerk versterken?

 

Meld je dan aan voor een actieve rol en bouw samen met ons mee aan een gebalanceerd en academisch-georiënteerd adventistisch theologisch platform.

 

Vernieuwen van het lidmaatschap kan via dit formulier.

(aug. 2023) Gezien het slapende bestaan van ATS in de afgelopen jaren waarin minimaal contact is geweest met haar leden en er geen contributie is geheven, vragen we je actief te laten weten dat je lid wil worden van dit nieuwe initiatief. Zonder reactie (voorafgaand aan de volgende ALV) gaan we ervan uit dat je geen lid wil blijven.

Wij zijn ervan overtuigd dat als we onze Bijbelse inzichten op een meer holistische wijze integreren met hedendaagse vragen, de praktische betekenis van het eeuwige evangelie en onze profetische taak duidelijker zichtbaar zal worden in ons leven. We streven hierbij een balans te vinden tussen theorie en praktijk, zodat we academisch theologische inzichten kunnen verbinden aan persoonlijke verhalen en ervaringen. Ten slotte willen we academische Adventistische theologie toegankelijk maken voor een breed publiek zonder afbreuk te doen aan de grondigheid ervan.

 

boekenlegger.png
    U was dood door uw zonden en door uw onbesneden staat, maar God heeft u samen met Christus levend gemaakt toen hij ons al onze zonden kwijtschold. Hij heeft het document met voorschriften waarin wij werden aangeklaagd, uitgewist en het vernietigd door het aan het kruis te nagelen. Hij heeft zich ontdaan van de machten en krachten, hij heeft hen openlijk te schande gemaakt en in Christus over hen getriomfeerd. -- Kolossenzen 2:13-15